Codi ètic del Servei Públic de Catalunya

15 febrero, 2017

El professor Agustí Cerrillo, catedràtic de Dret administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya, forma part del comitè encarregat d’elaborar el Codi ètic del Servei Públic de Catalunya. Aquest Codi tindrà per objectius orientar l’actuació dels servidors públics, impulsar la millora de la qualitat democràtica i contribuir a la recuparació de la confiança de la ciutadania en les institucions.

El comitè està presidit per Àngel Castiñeira i en formen part, a més del professor Cerrillo, Xavier Antich (UdG), Begoña Román (UB), Núria Terribas (Fundació Víctor Grífols), Francesc Torralba (URL), Adrià Albareda (Institute of Public Administration – Leiden University), Joat Henrich (Associació Catalana de Gestió Pública), Xavier Forcadell (Diputació de Barcelona), Josep M. Vilalta (Associació Catalana d’Universitats Públiques), Albert Guilera (ACM), Michael Donaldson (FMC), Xesus González (CCOO), Encarna Fernández (UGT), i David Caño (IAC).

També hi participen al comitè la secretària d’Administració i Funció Pública del Departament de Governació, Meritxell Masó; el secretari de Transparència i Govern Obert del Departament d’Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència, Jordi Foz; el director general d’Atenció a la Família i Comunitat  del Departament d’Ensenyament, Jordi Miró; el director general d’Entitats Jurídiques i de Dret del Departament de Justícia, Xavier Bernadi; el responsable del Gabinet Tècnic de la Secretaria General del Departament de Salut, Josep Ramon Morera, així com Olinda Anía, del Departament de Governació.

El propassat dia 10 de febrer, el comitè va exposar els primers treballs al president de la Generalitat, Carles Puigdemont.